Monday, June 21, 2010

Arangkada of Leo Lastimosa for June 22, 2010

Bookmark and Share

                        Gilawog sa pangpang

 

            Tan-awa ra gud ning binuang sa LTO ug LTFRB.  Dihang natay-og ang tibuok nasud sa kadaghan sa mga langyaw nga nangamatay sa paglayat sa bus sa lawom nga pangpang sa Balamban, kasadpang Sugbo niadtong Hunyo 13, nisalida dayon ang ilang kadagkoan.  Gisuspenso ang prangkisa sa JD Tours, ang tag-iya sa bus, gilangkatan og plaka ang tanang sakyanan sa JD Rent-a-Car ug gisusi ang tanang mga drayber.

            Mga kabanay ug kahigalaan sa mga biktima, kasagaran mga langyaw, nihangop sa paspas nga lakang sa duha ka buhatan sa kagamhanan.  Apan ang mga nasuhito sa kataphaw sa LTO ug LTFRB pagpatuman sa ilang mga lagda igo lang nipakibo sa ilang abaga.

-o0o-

            May sukaranan ang pagduda sa kamatinud-anon sa kagamhanan paghatag og hustisya sa 20 ka Iranian nationals nga nangamatay ug sa mas daghang Iranians, Pakistanis ug mga Pinoy nga survivors sa trahedya sa Balamban.  Kay wa pa gani mohupas ang pagbangotan ug pagpakabana sa mga embahada sa Iran ug Pakistan, nipakita nang LTO ug LTFRB sa ilang naandan nga paglikoy.

            Nahagbong ang kasagaran sa mga sakyanan sa JD sa unang hugna sa mga pagsuway sa ilang kahaom pagdagan sa kadalanan.  Nahagbong sab ang kinabag-an sa mga drayber sa pagsukod sa ilang katakos pagmaneho og mga sakyanan.  Apan way tinguha ang LTO ug LTFRB pagsilot nila sa pagpahimutang sa kakuyaw sa kinabuhi ug kabtangan sa ilang mga pasahero.

-o0o-

            Gisubli-subli ang pagsuway sa mga sakyanan hangtod nga nakapasar ang mayoriya nila sa Motor Vehicle Inspection Center (MVIC) sa LTO sa Mandaue.  Pakuhaon sab og laing pasulit ang mga drayber.  Unya na sila ideklarar nga di kamao kon mangahagbong lang gihapon sa ikatulong higayon.

            Ambot nganong way nakahunghong sa kadagkoan sa LTO ug LTFRB nga ang mga sakyanan nga molayat sa pangpang inay mosubay sa dan kay di roadworthy di mohatag og ikaduhang kahigayonan sa mga pasahero.  Ambot nganong way nakadukol nila sa pait nga kamatuoran nga ang mga drayber nga wa mahibawo nga mas kasaligan ang engine break kay sa pagsige og tamak sa preno kon maglugsong og lawom nga lugot ang ilang sakyanan di makapangayo og "Take 3" alang sa daghang mga pasahero nga maangin sa ilang kabanga.

-o0o-

            Di ni angkunon sa LTO ug LTFRB.  Apan ang tinuod mao nga wa silay laing kapilian gawas sa pagpa-goryo-goryo.  Kay ang pagtinuod paggukod sa JD ug ubang masalaypon nga mga kompaniya sa mga sakyanan mosumbalik ra gihapon sa duha ka buhatan.

            Kay ang pagdagan sa di roadworthy nga mga sakyanan sa JD ug ubang mga kompaniya, ug ang pagtugyan sa kuwestiyonable nang daan nga mga sakyanan ngadto sa mas kuwestiyonable pa gyod nga mga drayber, maoy di malalis nga ebidensiya sa kapakyas sa LTO ug LTFRB pagpatuman sa ilang mga lagda.  [30]  leo_lastimosa@abs-cbn.com

No comments: